x
Informații personale
Acord de confidențialitate
Trimite

PoS-ul tradițional versus PoS-ul modern

Publicat pe 07 August 2020

Sunt cu mult depășite zilele în care PoS-ul utilizat în restaurant era doar un sistem simplu, folosit pentru vânzarea în locație.

Acesta este PoS-ul tradițional. Care a acoperit întocmai nevoia inițială pentru care a fost gândit dar care, pe măsură ce industria Horeca a evoluat, nu s-a mai putut adapta rapid exploziei de cerințe și nevoi. Astfel, s-a dezvoltat PoS-ul modern sau EPoS care pur si simplu a fost atent la cum este acesta perceput și utilizat de către restaurante și a pornit de la ideea de bază a PoS-ului clasic dar a continuat să se dezvolte ca un sistem deschis.

În mod similar, avem telefonul fix și telefonul mobil – amândouă acoperă aceeași nevoie, aceea de a comunica. Dar poate un telefon fix să primească sau să trimită mesaje scrise? Sau să stocheze informații și să ofere mobilitate? 

În timp ce majoritatea soluțiilor PoS restaurant aduc cu ele o varietate de opțiuni hardware și software, multe dintre acestea te blochează în contracte îndelungate și au o limită clară de modificări admise.

PoS versus EpoS

Sistemul de marcare modern este adesea compatibil cu tabletele și, într-o măsură mai mică, cu smartphone-urile, astfel că, riscul de eroare hardware este scăzut. Aceste dispozitive pot să fie des modernizate sau înlocuite și cu costuri reduse.

Sistemele EPoS restaurant oferă mai multă flexibilitate datorită soluțiilor de tip SaaS (abonament lunar în Cloud) și pun un accent ridicat pe mobilitate.  Datele sunt în continuare preluate și păstrate automat, dar, spre deosebire de sistemele tradiționale, datele acumulate de EPoS nu sunt stocate local și sunt ușor accesibile prin intermediul unui site web sau al unei aplicații accesibilă pe tabletă sau smartphone.

Integrare

Un element esențial în definirea EPoS-ului și alegerea corectă a furnizorului de EPoS, este cât de permisiv este cu aplicațiile terțe necesare (eg. aplicații de plată) și cu diferite alte produse software necesare pentru continuitatea restaurantului. Sistemul de marcare trebuie să permită delivery, rezervări și să fie capabil să se integreze perfect cu soluții de afișaj electronic în bucătărie, să permită soluții de plasare de comenzi online sau comenzi prin aplicații mobile.

Deoarece sunt din ce în ce mai multe servicii de comandă diferite, aplicații de plată, aplicații de rezervare, este esențial atunci când alegi un furnizor pentru softul de restaurant, să ai mereu în vedere ca sistemele să se poată integra perfect cu astfel de servicii terțe.

Kiosk

Dacă până acum marcarea produselor /  plasarea comenzilor era strict în scopul locației, kiosk-urile self service sunt un element nou în industria Horeca folosit pentru creșterea vânzărilor locației, evitarea cozilor și care urmează fluxul de comandă întocmai ca cel din sistemul de marcare și este integrat cu bucătăria.

EpoS-ul este un sistem de marcare deschis, care are ca scop echilibrul dintre îmbunătățirea satisfacției clientelei, adaptarea la orice conditii neprevăzute ale pieței Horeca și nevoia de mobilitate în locație.